Wednesday, May 16, 2012

rabu.


kadang - kadang,
ada masanya aku boleh menahan sabar dan ada masanya tidak.
walaupun aku dah berusaha tak mahu jadi Amanda yang dulu.
yang kuat merajuk, moody, marah marah saja.


mungkin aku pernah bergurau, bahan orang lain.
mungkin ada masanya aku pun melebihi batas juga.
dan mungkin Allah balas dengan yang ini.
Alhamdulillah, 
walau apa pun belum ada kata makian yang keluar.


tapi,
kalau muka aku dah lain macam terkena tamparan petala 7 tu,
faham faham lah ya.
kadang - kadang,
hati yang kecil ni pun boleh meletup.
sekali dua kali, aku tak kisah.
tapi bila tiga kali,
ibu aku pun konfom tampar aku kalau aku bahan begitu.
walaupun bahan tu kecil bagi orang lain,
tapi bagi hati aku,
*sigh* Allah saja yang tahu.

maka terletuplah tadi.

tolong, 
aku hanya ingin berubah.
berubah tidak jadi Amanda yang sesensitif dulu.
jangan sampai aku jadi macam dulu.
nanti, ada juga mereka yang tak tahan dengan aku.


sorry bro, start dari kau cucuk cucuk aku guna mata pensel tadi 
aku memang dah tahan sabar.
cuba aku cucuk kau guna jarum peniti lain kali,
kalau kau tak rasa sakit,
baguslah syukur.

ampun dan maaf,
untuk mereka yang lain yang terasa,
aku hanya manusia yang penuh khilaf.

dan,
aku pun tak tahu kenapa aku menangis.
mungkin awan mendung tu dah lama bertakung air,
tu lah hujan lebat tadi.

kbai !

No comments: