Thursday, April 19, 2012

insomnia.



DUA MALAM sudah aku begini weiiii. macamlah. ntah dua ka tiga. bahangong.


mungkin sebab balik ja aku dari kampus tadi aku tidur. tidur lepas maghrib tu.
nasib ABC DEFG. hihi. ;p
tapi, kalau ibu tau pun mesti aku di bebel. ;) <3 ibu. hehe

datang kampus pun tengahari tu bukannya ada apa apa.
tutorial yang sepatutnya ada tiba tiba cancel. cissss.
time time semangat kelas cancel jaaa. mcm mana la mo study. *nda ble blahh. :p


tapi ntahla kenapa aku exhausted yang melampau sampai balik balik ja nda mandi dan terus tidur.
malam baru mandi. ewww? -,-

right now, jam 3.24 pagi.
sudah aku cakap aku nda dapat tidur kan.
start dari jam 2 tu aku scroll scroll fb. like like sana, komen komen sini.
chat chat sama orang orang yang sudi. ^^ *angkat angkat kening.


and then i pun bertindak (mcm ayat faradyable dlm kisah ader, haha) untuk buka blog.
aku tengok tengok dashboard. nampak blog syira, aku scroll lagi crita dia dari yang latest sampai yang oldest. *jgn kembang syira. ;p
rajin juga aku kan. HAHA. nda ble tidur.
dan sepatutnya time time nda ble tidur macam ne aku sepatutnya BELAJAR, STUDY.
nda lama lagi MIDTERM manda oiiii.
sepatutnya buat ASSIGNMENT. T_T
nda guna lah amanda ne. haha.
okey okey. ada org cakap study ikut mood. jadi sekarang aku langsung xda mood.
nda tau kenapa. hikhik. okey joke. ;p


lepas tu, aku pun miskol seseorang.
ntah kenapa aku terfikir pla mau miskol dia pagi subuh buta begini.
oleh kerana mungkin aku tau dia nda tidur disebabkan waktu dia kerja sekarang ni.
tapi, aku nda expect apa apa pun. just mau miskol. tedalah pula aku minta dia kol balik kan. :D

then, hp bebunyi. bunyi message received.

dia : "belum lagi kau tidur?"
aku : "belum."
dia : "kenapa?"
aku : "nda tau."
aku : "di mana kau?"
dia : "kerja."

hahaha. (ketawa paksa) untunglah. dua dua minta tampar. kalau ble jawab sms lebih pendek lagi kan bagus. -,-"
aku bukan teda mood. tapi serius aku nda tau kenapa aku jawab macam begitu.
jadi maybe dia pun terkena effect menjawab begitu kan.
ataupun dia driving and whatever it is laa. 

but, btw thanx encik. T_T
anda jugalah sahabat kan. anda jugalah yang............
hihi nda payah mau sengih sengih. dia mesti meluat baca ne :B
kadang kadang aku pun memang nda malu mau kongsi apa apa dengan dia.
macam semua benda aku mau cerita.
tapi dia ne jenis yang macam batu sikit. (sorry) cuma kadang kadang, 
bila dia jadi lembut macam kain sutera (aiseh)
dia betul betul baik. baik sangat respon dia untuk nasihat & suarakan apa apa ja.
cuma, aku ne nda mau la dia rasa menyampah disebabkan aku ne apa benda ja mau dicerita.
sikit sikit mengadu. sikit sikit mesej. sikit sikit kol.


dia : "aku mau rekrut kau."
aku : "rekrut apa ne? nda faham."
dia : "ya la, rekrut supaya kau jadi kebal."


macam begitulah ayatnya hari tu. T_T
NAMPAK SANGATKAH aku ne hancur berkecai di luaran dan dalaman.
haha.
tapi apa apa pun. ada juga dia iktiraf aku ne TABAH. woot woot ~
bangganya aku. (jangan telampau) :p
hihi. mungkin aku tabah, tapi orang nda tau. mungkinlah.
jarang sudah aku menangis sekarang ne. kalau DULU, ada salah sikit aku mula lah.
menangis, bad mood, tengok cerita sedih dan nangis puas puas. padahal cover line.


tapi SEKARANG, (dengan bangganya)
jarang sudah aku cemburu nda tentu pasal, marah marah orang nda tentu pasal.
merajuk merajuk nda tentu pasal.
bukan dengan dia sajalah. tapi dengan semua orang.
mungkin perkara perkara yang berlaku sebelum ni, biarpun sakit, pahit, pedih semualahh,
tapi buat aku belajar macam mana untuk aku mengawal emosi dengan lebih lebih baik. :)
mungkin. 
dan Alhamdulillah, ada perubahan positif la kelihatan MUNGKIN. 
mungkin orang lain nda perasan. tapi aku perasan. :D
ya Allah, harap harap berkekalan kan.



cuma, kalau ble, jujurlah dalam semua perkara kan.
bersembunyi pun akan mengeruhkan keadaan.
(apa aku merepek ni, OOT okey) HAHA

okey sudahlah, nanti bertambah tambah mengarut aku.
sudahlah aku ketawa ketawa sendiri baca blog syira ne.
haha.

dan IBU, I MISS YOU. 
baru 1 minggu lepas cuti sudah rindu kan. lumrah lah.
hihi <3 xoxo. morNite. 


No comments: