Friday, December 28, 2012

Goodbye 2012.



Amboihh.
Awal betul mengucapkan selamat tinggal kepada 2012.
More 3 days we're going to 2013.
Biarlah awal, goodbye in advance. Ihiks.

Sepanjang 2012,
aku pun mau juga tumpang sekaki menceritakan bagaimana 2012 aku kan kan :3
Tiada apa yang menarik, cuma yang paling menarik
sebab tarikh hari lahir aku untuk tahun ni cantik ; 12.12.12
Cantikkan? Ehem. 

Tapi tiada apa lah yang menariknya masa hari tu.
Masa birthday pun masih di Labuan dan Ibu jauh berada di Sandakan. :')

2012,
Banyak sangat benda yang mengajar aku untuk jadi lebih kuat,
lebih memahami erti hidup. (Ayat skema :p)
Tapi, seriously..
Banyak masalah dan benda yang jadi buat aku belajar, berfikir dan kalau boleh nda mau
mengulangi kesilapan yang sama dengan aku.
Walaupun benda tu jadi dengan orang lain.
Nauzubillahminzalik.

All of my past are getting happier w/o me,
I've learned that, even though you feel like you are the most pathetic person in the world,
you've got many problems, but one day Allah will make you realize
that another person having a bigger problem than you.
Bila kau ada masalah kau rasa kau lah orang yang paling sedih di dunia,
paling malang, paling kesian kan, tiada kawan yg mau membantu, 
tiada orang yang mau dengar masalah kau.
Tapi, kita langsung nda sedar yang ada lagi orang lebih memerlukan simpati dari kita.
Masalah orang lain lebih besar berbanding masalah kita. Sangat besar.
Tapi dia boleh boleh lagi tersenyum, ketawa, walaupun dalam hati menangis.
Yang kita? Masalah sekecil zarah pun kita rasakan telampau berat sampai makan pun nda selera.
FTW.

Ingat ni?

"Allah tidak akan menguji kita dengan ujian yang kita tidak mampu tangani."

Bila ada masalah, ada jalan penyelesaian.
Allah tahu kita mampu. Tu sebabnya Allah mahu menguji.
Semua ni banyak mengajar aku, 2012.
Bila aku tahu kawan aku ada masalah yg lebih besar dari aku, aku menangis.
Bukan menangiskan masalah aku, masalah dia.
Tapi aku menyesal sebab redha untuk Qada' & Qadar Allah ku di mana waktu itu?
:') Sedih bila ingat balik.


Semakin meningkat umur, walaupun mungkin aku semakin manja dengan Ibu, Mama, Bapa, Abg, Kakak
dan anak anak buah. Eheks :3
Tapi banyak sangat benda yg dulu langsung aku nda tahu dari langsung tahu.
Dan tu semua dari kau saja mau menerima atau tidak.
Orang tegur silap kita, kita terima.
Orang puji tentang kita, kita terima.
Sebab sejauh mana Allah mahu lihat kita.


Walaupun mungkin, tahun 2012 ini, hari ini saat ini,
tidak sama lagi seperti tahun tahun sebelumnya pada hari ini, saat ini.
Walaupun kau rasa orang yang paling kau sayang, kawan paling kau sayang
sudah tidak seperti dahulu, seperti sebelumnya.
Allah tetap ada. Ada hikmah. 
Sebab Allah yang benarkan semua tu terjadi, 
Allah juga yang akan merubah segala,
mungkin bagi kita buruk, tapi mungkin hikmah Allah benda itu jadi baik.
Siapa tahu? 
Hikmah Allah itu kan pasti :)


Melepaskan manusia mungkin sakit,
Meninggalkan manusia mungkin pedih,
Tapi, Allah tetap sentiasa ada di sisi.

Apa apa pun, selamat tinggal 2012.
Semakin meningkat umur, semakin dekat kita kepada kematian.

"Letting go means you come to the realization that some people are just
a part of your history, but not a part of your destiny." - Gossip Girl

P/S : My entry this time iz too seriousss u olls ! Ihiks.
Imma 22 years now. ヽ(´ー`)人(´∇`)人 Ecewahhh :3

No comments: