Friday, December 14, 2012

B.F.F


"However complicated our friendship got, I shouldn't have let it go.
I shouldn't let you go. 'B.F.F' means 'Best Friend Forever', right?"

Poor B, looks like she just got dumped by the love of her life, 
and we're not talking about Chuck or Dan.

-Gossip Girl (6x01)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*wipe tears*
Sekali sekala aku membayangkan situasi aku sama dengan apa yang aku lihat dalam drama atau filem.
Walaupun sangat luar biasa, mungkin ada yang tidak sama.
Tapi aku tetap dan masih terasa.

Semalam, aku melepaskan dulu assignment.
Aku buka favourite drama aku, Gossip Girl. :)
Apa yang paling aku suka dalam cerita itu, 
it's all about friendship.

Masuk season 6 ja sudah sedih. :'(
Mulakan cerita dengan Serena melepaskan Blair.
Nothing is more painful than that.
Mungkin bagi sesetengah orang, dilepaskan diabaikan oleh Boyfriend
satu perkara yang menyedihkan.
Tapi, bagi aku, aku sudah terbiasa dengan itu semua.
(Persoalannya, adakah boyfriend? Kahkah)
Tapi bila bestfriend kau, yang dulu boleh dikatakan hari hari kongsi 
kegembiraan kesedihan dengan kau,
tiba tiba hilang macam tu sahaja. Sangat sedih.
Aku tau, tidak semua orang boleh meluahkan apa yang mereka rasa macam aku rasa.
Mungkin aku bukan jenis yang memendam, yang boleh simpan cerita sedih & gembira sendiri.
Mungkin 'dia' bukan jenis yang bercerita, menyimpan segalanya sendiri pula.
Tapi, bagi orang yang sensitif melampau macam aku,
perkara tu aku ambil berat, aku kira jadi hal yang selalu aku fikirkan.
Yang akan selalu kau tangiskan.


Aku cuba fikirkan semuanya positif,
tapi aku manusia, hati aku boleh berubah, mindset aku boleh berubah.
Adakalanya aku sudah penat untuk menerima semua, memikirkan semua dengan mindset positif.
Penat. Lelah.
Sampai bila akan jadi begini aku fikirkan.
Kenapa 'dia' tidak mahu bercerita, berkongsi masalah yg baginya besar itu dengan aku.
Bestfriend, Sahabat. 
Even gembira sedikit pun, sedih yang sedikit pun aku harap kita berkongsi.
Mungkin itu bagi aku, mungkin tidak bagi orang lain.
Tidak mengapa.
Kau tahu kan, aku benci tanda tanya, tanda soal, question mark or whatsoever dalam setiap cerita.
Aku sedih, kecewa, rasa bodoh sebab aku jadi sahabat yang teruk.
Aku sentiasa meluahkan apa yang aku rasa dengan 'dia',
tapi bila 'dia' ada masalah, gembiranya, aku langsung tidak tahu.


Masa ini,
aku cuma mampu doakan yang terbaik untuk 'dia'.
Allah lindungi 'dia', Allah permudahkan segala kesulitan 'dia'.
'dia' text aku, 'dia' tukar num baru.
Aku gembira sebab dia bagi tahu aku.
Tapi, kenapa dia tukar? Mesti dia ada masalah kan?
Tapi ego aku juga tidak mahu bertanya. Sebab aku tahu dia tidak akan bercerita.

Jaga diri sahabat.
Walaupun mungkin bukan aku lagi sahabat mu.
Saya sayang anda Lillahi Taala dunia & akhirat. <3
Amin.





No comments: