Monday, December 10, 2012

Career Plan.




The motto for this seminar :
"How I do anything is how I do everything. I am a REAL LEADER."
"I can upgrade myself."


09 Disember 2012, 0830 - 1700.

Memang agak bernanah juga kan sebab seminar ni berlangsung seharian.
Yang sebenar benarnya berlangsung selama dua hari. DUA HARI.
Sabtu & Ahad.
Tapi aku? Datang hari kedua. Ihiks.


Lepas ikut seminar ni,
baru aku terfikir yang selama ni rupanya aku langsung tiada
perancangan masa depan yang lebih baik.
Apa yang ada dalam fikiran aku,
sentiasa fikir : "Just go with the flow."
Tapi sampai bila? Nda kan sampai bila aku just go with the flow.
Mesti ada perancangan yang rapi juga kan untuk diri sendiri.


What I want to be after graduate?
Have a career? What career?
Going for further studies? But where? Am I still affordable?
Getting married? Tapi siapa calon? Ahaks :3
And now, I'm still in this room,
terpinga-pinga apa yang aku mahukan sebenarnya.
So sad of me.


Honestly, dari kecil aku hanya mampu berfikir,
"Aku mau kerja, beli rumah & bawa Ibu pergi Umrah, Haji."
Tapi, impian langsung tiada spesifikasi.
So now ! Dari sekarang masih belum terlambat kan?
Untuk aku rancang sebaik-baiknya.
*take my notebook and pen, start writing*


"Kita hanya merancang, dan Allah juga sebaik-baik perancang & menentukan."

*If I'm mistaken, please remind me*

Terima kasih Allah, sedarkan aku.

...................................................................................................................................................................

End with that. I will just keep in myself what are really my plan for future.
*blushing* :3


PHOTO SESSION !



Otw pergi ke seminar sangat diharuskan untuk bergambar. Ihiks.



Sesi berpelukan dengan mereka yang tersayang.
Ni penceramah yang suruh okey. :3
Tapi kami hari hari pun sayang menyayang okeyy. Okeyyy. <3




Dan semasa beratur untuk mengambil sijil. Weheee :3


So,

"If you don't know where are you going, you'll end up someplace else." - Yogi Berra


Plan wisely, for your future. 
Insya Allah :)




No comments: