Tuesday, January 1, 2013

Page 1 of 365.



"As time goes by, will our memory fade?" - Yoon Mi Rae

Selamat tahun baru 2013 :)


Tahun baru kami dimulakan dengan buku, study dan nota.
Arghhh. Stress sebenarnya.
Bukan stress study. Tapi stress nda dapat study.
Sebab tiap kali study ja mengantuk, mengantuk, mengantuk.
Can someone tell me how I make this 'sleepiness' fade away when I'm studying?

Terus rasa macam mau cepat habis exam dan balik rumah.
Balik Sandakan dan membayangkan aku sedang berbaring baring di sofa,
sambi bermain gadget, kalau nda pun main di taman dengan Haykal.
Ahahahaha :'D


Walaupun kurang dari 48 jam lagi untuk paper pertama bermula,
tapi aku memang sangat sempat post entry baru, update Twitter (sudah pasti).
╮(︶︿︶)╭

Azam baru?
Hurmm. Hurmm. There's something inside my mind. But I won't tell ya.
Hahahahahah.
Padahal tiada kan. :p
Azam lepas lepas pun belum tertunai tapi akan sedaya upaya dicuba untuk merealisasikan 
azam yang lama itu !
InsyaAllah, Amin :)


2013,
I want to make a new life. I'll try. I know I can !
New friends. New what is right for me. Everything new.
Try to forget all the bad things in life that still haunt your life.

Walaupun sangat sakit yang dirasakan,
tapi kalau kita betul betul bertekad ingin melupakan, tiada apa yang dapat menghalang.
InsyaAllah.
Lebih baik kita usir segala perkara yang sentiasa membuat kita bersedih,
dari mengingatnya buat kita terluka. Kan kan?
Aiseh ayat nda ble blah.
But this is serious. *muka serius*
But, Alhamdulillah Allah for everything, for giving our chances to still gave us breathe in this Dunya.
Alhamdulillah. Thank you Allah. :')

Coretan ini, aku kedua akhirkan dengan ucapan, pesanan dan doa, 

"Sejuta kemaafan dipohon untuk semua sahabat sahabat yg telah saya sakitkan.
Yang telah saya sakitkan dengan segala perkataan, tulisan, perbuatan.
Anda semua adalah sahabat terbaik untuk saya dunia & akhirat.
Tapi keadaan memaksa saya untuk menjauhkan diri dan mungkin ini adalah cara yang terbaik.
Penat hati untuk menyimpan segala rasa, sakit dipendam untuk masa yg terlalu lama.
Minta maaf, saya manusia yang penuh khilaf.
Buat sahabat saya yg akan berkahwin nanti, yang sentiasa bertanyakan khabar tentang saya,
anda adalah salah satu sahabat lelaki saya yang tahu segalanya tentang saya (mungkin),
Minta maaf kerana kali ini susah saya ingin meluahkan segalanya,
saya tidak ingin membazirkan airmata lagi untuk kesakitan hati ini. (Aiseh)
Jaga diri, jadi suami yang terbaik untuk isteri anda nanti.
Buat sahabat semua yg saya sayangi, minta maaf jika tidak membalas segala ucapan,
pesanan dari anda.
Maafkan saya jika saya berbuat sedemikian. Mungkin memang ini cara yg terbaik.
Jaga diri, sayang anda semua." :')

Sorry untuk ayat yang jiwang. :'D


Ya, dan aku tahu senyuman ini sangat buruk. Mata sebelah kecil.
Hahaha.
Tapi senyuman menyembunyikan segalanya. :)
Dan Good Luck seluruh mahasiswa / mahasiswi IPT untuk Peperiksaan Akhir.
Bertekad Cemerlang. Ewahhh. :3
*kembali ke buku*

"Hati kecilku menyatakan ini harus diakhiri."





No comments: