Tuesday, August 6, 2013

Don't you remember?


Hari kelmarin yang tidak pasti, aku menjadi stalker lagi.
Aku sudah kehabisan idea berfikir kenapa masih susah untuk lupakan semuanya.
Dan juga kenapa mesti semenjak akhir akhir ini aku teringatkan segalanya.

Satu yang sempatku lihat, ayat ini : "Will you wait for me?"
Walaupun dalam perbualan atau komen yang bergurau mungkin,
Tapi hati rasa menyesal sehingga kini, kenapa perlu aku bersikap sebegitu.

Aku selalu begini, menaruh harapan yang tinggi pada yang tidak pasti.
Tapi aku pun terkadang hairan kenapa diantara yang pernah singgah,
kau juga yang susah untuk dilupakan sehingga kini.
Ya, sehingga kini. 

2 tahun sudah berlalu.
Mungkin ini waktu yang singkat, tapi terkadang aku rasa bangga juga dengan diri.
Sebab boleh tangani semuanya sendiri, simpan dihati sendiri.
Terkadang rasa ingin selalu salahkan diri dan katakan diri ini bodoh.
Sebab kadang perasaan itu datang lagi.

Sudah tiap kali aku mencabar diri sendiri untuk cuba lupakan kau.
Mungkin juga aku tidak cukup berdoa, tidak bersungguh berusaha.

Dan apa yang kuharapkan, Aidilfitri kali ini biarlah tidak seperti dahulu.
Tidak ada kata langsung dari kau, dan tidak ada senyuman dari kau bila aku ada.
Jaga diri, semoga beroleh kebahagiaan yang hakiki dari Illahi.
Kau akan sentiasa diingati walaupun kita mungkin tidak berhubung lagi.


Gave you the space so you could breathe,
I kept my distance so you would be free,
And hoped that you'd find the missing piece,
To bring you back to me.



No comments: