Saturday, May 4, 2013

I know ya Allah. It is a test.

One thing that make you feel so hurt ; know that the person that you love, that you really wait for him/her is going engaged or married with another person.

I didn't say that I'm not happy for him. But....yes I'm not happy. It's a lie if I said I'm happy for him.

Apalagi kalau kawan sendiri bagitau dan bestfriendmu sembunyikan dari kau. Mungkin ada yang takut kalau aku terluka, tapi kenapa mesti sembunyi. Kalau benda tu tipu atau gurauan, kenapa mesti sembunyi. Sekarang aku assume benda tu betul sebab semua sembunyikan dari aku. Termasuk dia sendiri.

Bukan sekali aku dengar khabar begini tentang dia. Dulu, dia bagitau sendiri dengan aku. Tapi dia kata semua tu tipu. Dia bergurau. Bila sekarang, dia langsung tiada khabarkan dengan aku, aku assume benda tu betul. Walaupun kawan sendiri bagitau dan bukan dia.

Aku tidak tahu.
Kenapa aku kecewa.
Kenapa aku menangis.
Kenapa aku sedih.

Tapi, kalau semua ni betul. Aku hanya mampu mendoakan kebahagiaannya dunia & akhirat.

Aku tahu, Allah tidak uji kita dengan ujian yang kita tidak mampu hadapi. Wallahualam. Maafkan aku ya Allah, ya Rasulullah kerana menangisi sesuatu yang belum pasti milikku lagi. Aku sudah mencuba sedaya upayaku untuk sembunyikan kesedihan ini. Tahankan dalam hati. Aku tahu walau aku rasa aku tidak mampu tanggung sendiri tapi aku tahu adaMu ya Allah. Maafkan aku.

No comments: